Ananászos, szárított paradicsomos pappardelle

pasta.jpg

Az ötletet a Pizza Marzano (újabb nevén Pizza Eataliano) "Bali" névre keresztelt pizzája adta. A lényeg annyi, hogy szárított paradicsomot igenis lehet ananásszal vegyíteni. Ezt gondoltam tovább pastává.

Az olasz tésztákat számba véve arra jutottam, hogy valami szélesmetélt lesz ehhez a kísérlethez a legmegfelelőbb. Úgyhogy be is vásároltam két doboz pappardellét. Mellé még 3 csomag friss bazsalikomot, és egy jó nagy doboz (talán 35 deka) sima, olajos szárított paradicsomot, és parmezánt. 

Jöhet a főzés. 6-7 személyre 5 darab csirkemellett vágtam fel tenyérnyi szeletekre. Jól besóztam. Olivaolajat melegítettem a serpenyőben, majd ment bele a csirke. Bőséggel megszórtam chilivel. Addig forgattam, amíg mindkét oldala aranybarnára nem sült. Ekkor kiszedtem és ceruza vastagságú csíkokra vágtam a csirkéket. 

A serpenyőbe ismét olajat öntöttem, majd egy jó adag kockára vágott ananászt pirítottam benne közepes lángon. 1-2 perc elteltével utánadobtam az olajos szárított paradicsomokat, a csirkemell csíkokat, borsot, még egy kis chilit, és a felaprított bazsalikom felét. Egy kicsit összesütöttem, majd levettem a tűzről. 

Kifőztem másfél doboz (kb 650 gr) pappardellét. Amint kész lett, ráborítottam a serpenyőben izzadó szószra, és a maradék bazsalikom társaságában kis lánog összekavartam, lefedtem, és pár perc múlva már kész is volt. 

Hozzávalók 6-7 főre: 

  • 5 csirkemell
  • só, bors, chili
  • 3 csokor bazsalikom
  • 2 csomag pappardelle (vagy bármilyen szélesmetélt)
  • olivaolaj
  • 1 ananász (vagy 1 konzerv ananász, lecsöpögtetve)
  • 30-40 dkg szárított paradicsom
  • 15 dkg parmezán

Címkék: csirke tészta parmezán bazsalikom ananász pappardelle szárított paradicsom

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása