Rakott krumpli

Egyszerű, gyors kaja..

rakott-rumli_kollazs.jpg

Hozzávalók 6 személyre:

  • 3 kg burgonya
  • 2 szál enyhén csípős kolbász
  • 8 tojás
  • 2 nagy doboz tejföl
  • 25 dkg trappista sajt
  • 10 dkg füstölt sajt
  • olaj
  • zsemlemorzsa

A krumplit, tojást felrakjuk főni. (a burgonya vizét jól megsózzuk, a héját rajta hagyjuk), Amíg ezek főnek, a kolbászt megszabadítjuk bőrétől, ami könnyebben lejön, ha kicsit megvizezzük. Ha ez kész, karikákra vágjuk.

Amikor a krumpli és tojás megfőtt (tojás 10 perc, krumpli 25-30 perc) mindet megpucoljuk. A főtt krumpli héja pillanatok alatt lejön, érdemes így csinálni a nyers hámozás helyett, ha kész vágjuk vékony szeletekre. A tojást hűtsük le, akkor szinte egyben lejön a héja, ezt is vágjuk fel.

Vegyünk egy nagyobb tepsit vagy sütőbe helyezhető edényt, az aljába öntsünk olajat vékonyan, majd szórjuk meg zsemlemorzsával. A burgonyát rakjuk egy sorban az aljára, rá a kolbászt és a tojást. végül kenjük be vastagon tejföllel. Ismételjük meg az egészet. (rakjunk még egy sort mindenből). A tetejére jöhet a reszelt trappista sajt végül a reszelt füstölt sajt.

Előmelegített, 180 fokos sütőben süssük, amíg a trappista sajt meg nem pirul a tetején (20-30 perc).

Tálaláshoz uborka, friss kenyér jól jön..

Címkék: burgonya olaj tojás sajt tejföl zsemlemorzsa füstölt sajt trappista csípős kolbász

34 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabardin 2013.03.08. 08:39:56

egyszerű, de gyorsnak semmiképp nem mondanám, egyébként nálunk nagy kedvenc
ha szeletelt bacon kerül az aljára akkor elhagyható az olaj és a zsemlemorzsa

Bird 2013.03.08. 09:15:44

Nagy meglepetésemre egy széles körű körkérdésre – miszerint tesznek-e reszelt sajtot a tetejére – a többség azt válaszolta, hogy nem, sohasem próbálta. Márpedig mi nem is tudjuk másképpen elképzelni, mint vastagon sajttal megszórva.

Egyes családtagjaink még evés közben is tesznek rá hideg tejfölt bőséggel.

greycup 2013.03.08. 09:22:48

Ez marhára nem gyors kaja... Az aljára én egy kis hagymát pirítok pirospaprikával. Ami marad belőle, a tetejére öntöm. Zsemlemorzsát soha nem tennék bele.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.03.08. 09:31:11

Sajt bele, a tetekére zsemlemorzsa.
Nagyon szeretem, kolbász nélkül talán még jobban, mint kolbásszal.
Ipari mennyiségű ecetes cékla kell hozzá!

hannamontanna 2013.03.08. 09:38:06

....2 szelet kolbász? Gondolom 2 rétegre gondoltál. Virslivel is finom - gyerekekre gondolva-, és RENGETEG tejföllel. A reszelt sajtot csak a végén szoktam rátenni, hogy csak megolvadjon.

Krumpli 2013.03.08. 10:04:16

Érdekes, hogy régen, amikor gyerek voltam a rakatott krumpli olcsó eledel volt. Már sajna luxus kaja lett. Ha nem 2 emberre készül maradékokból, akkor meglepően drága lett összerakni. (amúgy római tálban elkészítve verhetetlen)

Andal 2013.03.08. 10:08:10

Legjobb kaja, nem csak frissen, hanem később felmelegítve is kitűnő szvsz, tényleg ezerféleképpen variálható (tejföl helyett mostanában besamel-mártással szoktam csinálni, illetve főtt zöldségekkel).

Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, 2-3kg krumplit hogyan sikerül 20-25 perc alatt megfőzni, nekem max. arra lenne elég, hogy a víz felforrjon. :)

RZoli71 2013.03.08. 10:30:52

Meglepően hasonló módon csinálom én is... De az a 20-25 perc biztos "kis" elírás... :)

Jimbo75 2013.03.08. 10:35:42

Gyááááá, kenyérrel, uborkával??? Miért kell elrontani ezt a jó kis kaját?

Sákif za morro? 2013.03.08. 12:14:08

Sajt a tetejére marhaság, bár ha valaki úgy szereti, egye. A tejföl egy részét én hígabb besamellel szoktam kiváltani, így nem szárad ki annyira. Sok sült szalonna bele!

Ha már sajt, akkor a füstöltet érdemes a trappista alá tenni, mert az kevésbé hajlamos a megégésre. Füstölt kolbász esetén a füstölt sajt el is hagyható.

funfun 2013.03.08. 12:35:08

Krumplinak bőven több idő kell. Morzsát sosem tettem még a tepsibe, sajtot sem a tetejére. Viszont a kolbászt némi szalonna kockával serpenyőben megpirítom, és ezt használom a rétegeléskor. A szaftot a végén, még a tejfölözés előtt az egészre rácsurgatom, így az aljára is jut, nem ég le.
Csak akkor csinálom, ha BŐVEN van időm: csak a krumpli főzése, hűlni hagyása hámozás miatt másfél óra előkészület minimum - igaz, miközben fő, mást is lehet csinálni, de kihagyhatatlan lépés.
Szóval minimum 2 óra + a sülés.
És hát nem olcsó...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 12:36:24

egyszerunek egyszeru, de hogy gyors?
minimum 2 ora
sajt zsemlemorzsa folosleges
sok tejfol
jo kolbasz
jo krumpli
sok tojas

Silent Bob 2013.03.08. 14:10:31

Füstölt kolbász helyett természetesen lángolt. A sajtot én sem szeretem rajta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 14:21:52

@Silent Bob: jo oda a fustolt is
sot
jobb
sajtot buzik tesznek ra, mint a langosra is
de elfogadjuk a massagot...

Silent Bob 2013.03.08. 14:24:03

@hagyma: Ebben az esetben én biszexuális vagyok, mert a lángosra én is teszek. :D
Rakott krumpliba (meg alapvetően minden főtt ételbe) azért szeretem jobban a lángoltat, mert nem annyira markánsan füstízű és nem szárad ki. (Bár mostanában nem sikerült rendes lángolt kolbászt venni, olyanok mint a füstölt.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 14:32:40

@Silent Bob: kolbaszba hajlamos vagyok a kompromisszumra, de neken pont az a jo ha fuztolt is kicsurog zsir formajaban
fustolt kolbasznak sem kell kiszaradnia feltetlen

namost langosban nem engedek
so-fokhagyma
ezt a tejfol-sajtot azert talaltak ki hogy dragabban adhassak, akkor lett 3 forintbol 34
nem mondom, hogy ehetetlen, csak felesleges

cnt 2013.03.08. 14:53:40

@Silent Bob:
igen, a kolbásszal én is így vagyok.

De alapvetően: a rakott krumpli nekem:
- zsemlemorzsa nélkül készül!!!!
- nyers krumpliból (hogy mennyivel finomabb, amikor a kolbász/tojás/tejföl-trió gőzében fő meg a krumpli...)
- lehet hozzá kefír, joghurt még, de a nem túl zsíros tejföl az igazi
- sajt pedig NEM!

Van egy olyan irányzat, hogy bármi, amit a sütőben sütünk, sok reszelt/pirult/olvadt sajttal fejeződjön be felül. Hát nem :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 15:10:49

@cnt: nyersen is megoldhato, en kozeputon utazom, fozom, de nem sokaig
a sajt meg igy van
semmi szukseg ra
teljesen eluralja az izet, akkor meg minek csinalok rakottkrumplit?
vagy langost
sajtot azt nyersen vagy sajtostesztara

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.03.08. 15:41:51

2 szelet kóbi kevés lesz bele :)
két szál már jobban hangzik

Llychllyn 2013.03.08. 15:51:05

Szigorúan sajt nélkül, de zsemlemorzsával. A szélén és a tetején megpirult morzsa, a jó sok kolbász és a hideg tejföl (és sok bors) hozza ki a rakott krumpliból a lényeget:)

Nanenáné 2013.03.08. 15:59:17

@cnt: A nyers krumpli sohasem szívja be olyan alaposan az ízeket, mint a hajában főtt. Ezért érdemes vele pepecselni.Mert a rakott krumpli finom, de babrás kaja!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 16:01:34

@Nanenáné: szerintem is kicsit/vagy jobban/ meg kell fozni in hawk es ugy jobb lesz
babras hat
mondtam minimum 2 ora aktiv konyha

Alaister Grand 2013.03.08. 16:15:27

Sajtot? Zsemlemorzsát? Ilyet se hallottam még.
És nem, nem gyors, kifejezetten pepecsmeló ez. Bár megéri. :)

vitalis06 2013.03.08. 16:21:25

finom, de semmiképp nem gyors. Nálam 2 óra kb.
2-3 kiló krumpliba simán megy 12 tojás és 4 szál kolbász. lehet lángolt, füstölt, kicsit kiolvasztva serpenyőben, a zsir megy a legfelső tejföl alá. Nálunk fele alaposan zsemlemorzsás (a szülőknek) fele anélküli (a gyerekeknek). és a 2 nagy tejföl is kevés ennyi krumplihoz. sajt semmiképp nem kell bele.
az a paradicsomkarikákkal sült krumplihoz kell.
Sok csemegeuborka, még extra tejföl.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.08. 16:34:49

@vitalis06: igy van
ha sajttal csinalod az mar egy masik etel

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2013.03.08. 16:54:41

@vitalis06: Éppen tegnap csináltam "gyorsan", igaz kisebb mennyiségben: akkor gyors, ha a krumplit és a tojást megfőzi az ember, amikor valami egészen más miatt van a konyhában... és ezek hidegen várakoznak arra, hogy "összerakd" a krumplit. És fura módon az is sokat gyorsít, ha a tojást tojásvágóval vágod... én nem gyorsításként, hanem pénzügyi okokból tettem, vékonyabbak a szeletek, kevesebb tojásból is jutott "mindenhova".

GONOSZ 2013.03.08. 17:54:28

A krumplit nem főzöm előre, az aljára füstölt szalonnát teszek és nem öntök bele olajat. A besameles trükk jó! A tejfölt erős pistával keverem úgy öntöm rá. Nekem nem a sajt ropog a tetején, hanem a krumplííííííííí.
Ez minden csak nem gyors!!

mirx 2013.03.08. 18:43:28

Ha már sajt, legalább ne azt a trapistának hívott ipari förmedvényt tennétek rá...

Bird 2013.03.08. 22:58:05

Meg vagyok döbbenve, hogy az elején felvetett "sajtot a tetejére" ekkora tiltakozást váltott ki. Az én felmérésem szerint is a többség még ne mis próbálta azzal, de azért ennél jobb volt az eredmény, elég sokan nem tudják anélkül elképzelni.
Azt javaslom, hogy a tiltakozók egyszer próbálják ki! Nem kellene kizárni, hogy az olyan rossz, ha mások arra esküsznek.

emzéperiksz 2013.03.09. 01:12:55

Nálam elmegy egy rakott krumpli elkészítésére a fél délelőtt, szóval ha gyorsan akarok valamit enni, mert éhen halok, akkor nem ez lesz, aminek neki állok.
Próbáltam már nyers krumpliból, akkor ugye lefedve, alufóliázva kell sütni. Nem rossz a végeredmény, de eléggé sokáig kell sütni, hogy biztosan puha legyen, ne valami félnyers, kemény.

Zsemlemorzsát még sosem tettem alá, olajat sem, zsír vagy vaj megy alá szerintem. A tejfölt össze lehet keverni nyers tojással a belsejében, úgy sem rossz. A tojás sütés közben amúgy megfő.

komissarlajos 2013.03.09. 08:39:28

@hagyma: Ezekkel a pontokkal egyet értek! Így jó, ahogy leírtad.

Rwindx 2013.03.09. 08:45:19

@Bird:
A pl sajtos-sonkás rakott tésztán isteni a rápirult sajt, de a rakott krumpli anélkül jobb, sok-sok tejföllel. Szerintem. Aztán mindenki úgy eszi ahogy akarja, csak ne legyen kötelező. :)

_petya 2013.03.12. 14:30:22

@hagyma
sajt nélkül a gyökök eszik, pont az a jó benne..
süti beállítások módosítása